Dag 6

6 augustus 2017 - De Wijk, Nederland

Dag 6
Laaaaaatttt wakker geworden. Oeps.. Ach mag ook wel een keertje.

Ella en Thijs gaan vandaag weg. Jammer voor de kinderen. Maar Renske heeft al vriendinnetjes gemaakt met Jael. Die staat tegenover mij. Zij hebben toevallig precies dezelfde tent als dat ik heb. Toevallig. (maar volgens mij is die van mij breder, toevallig)

Vandaag gaan we naar een heksen museum in Appelscha! Half uurtje rijden.

Hartstikke leuk museum. Echt leuk! Veel gedaan voor de kinderen. Om het leuk te maken voor hun. Heel veel uitleg over de bomen en rituelen en kruiden. We hebben een wichelroede uitleg gehad. Dan stonden we met z’n alleen in een kring en gingen we aardstralen opvangen. Natuurlijk lukt dat…. En we hebben hele tocht gedaan van wel 27 punten waar alle geneeskundige kruiden en de rituelen per jaar en maand en uitleg daarover en spelletjes gedaan. En een wensen ceremonie gedaan. Dan mochten we een wens doen en dan werd die in de groep opgelezen en vervolgens ging hij in het element vuur om mee genomen te worden in het element lucht. Waarbij het as werd opgenomen in het element aarde en er werd geblust met het element water. En naar alle elementen en windrichtingen werd een dank woord gesproken.
De kinderen vonden het geweldig. Natuurlijk heb ik ook m’n wensen gedaan. Wie weet komt het uit. Ik weet dat dat de verkeerde houding is naar heksen traditie toe maar dat komt omdat ik toch wat sceptisch ben. Ik heb geluk gewenst voor m’n kinderen. Ik hoop dat het hun mee zal zitten in hun leven en alles wat ze gaan en willen bereiken in hun leven.
Ondertussen waren er ook nog wat mogelijkheden voor mij om wat persoonlijke wensen te doen. En daar heb ik gretig gebruik van gemaakt.
Wij hebben de tocht afgemaakt en een heksen diploma opgehaald en daar hebben we speciale stenen bij gekregen met geneeskundige krachten.
Om 13.00 waren we er en om 16.30 zijn we weer vertrokken. Een goede dagbesteding geweest.
Hamburgers en worst gegeten op een bolletje. Lekker makkelijk!
En Yoram mag vandaag om half negen naar bed…..
Renske mag om half tien.

1. Pa:
    7 augustus 2017
    Leuk, je bent in ieder geval lekker actief met de kinderen.