Vakantie!!!! In Drenthe dag 1

1 augustus 2017 - De Wijk, Nederland

Dag 1.

De dag van vertrek.
Vandaag lekker rustig wakker worden. We hebben geen haast. Allemaal douchen, dan gaan we schoon erheen.

De aanhanger stond al buiten en het grootste deel stond al klaar. Aanhanger op z’n zij zetten en naar voren brengen. De auto erbij en aanhangen!

De grote puzzel, aanhanger vullen….Wat gaat waar en hoe is de gewicht verdeling. Ik had nu iets meer ruimte want ik heb besloten om alleen de luchtbedden mee te nemen en niet meer de losse isolatie matten. Dat scheelt heel veel ruimte. De tent in het midden, de keuken achterin en de losse kratten en tentstokken voorin samen met de gasfles. En allerhande los spul, zoals slaapzakken, er tussen om de ruimte te vullen. En de nieuwe tafel voor de keuken mag nu ook mee. Thuis al getest en het ziet er goed uit.
Auto gevuld met een gigantische koffer met kinderkleding en veel losse tassen met speelgoed en badspullen en natuurlijk de kussens.
Ondertussen zitten de kinderen zich stierlijk te vervelen en zijn ze aan het wachten tot we weg kunnen.
Krat met boodschappen erin, koelkast erin.

Klaar!

Nog even een paar boterhammen erin. En een laatste controle of ik echt alles wel heb. En even een stofzuigertje door het huis halen zodat ik schoon vertrek.
Gaan!!
Even gedag zeggen tegen de buren en natuurlijk even zeggen tegen de buur buren dat we gaan want zij gaan op de poesjes passen. ☺

1 uur en 45 minuten later! We zijn er!
De kinderen hebben de reis goed doorstaan. Geen ruzie gehad onderweg. Totdat…. We stil stonden…
Aangemeld bij de eigenaar/receptie. Ik kon kiezen waar ik wilde staan want ze hadden afmeldingen gehad vanwege het verwachte slechte weer.

Helemaal goed. Prima plekje uitgekozen. Het grasveld werd nog even gemaaid. Super plekje. Nu de boel opzetten. De kinderen wilden al zwemmen voordat de auto stil stond. Dus die heb ik maar laten gaan zodat ik rustig de tent op kon zetten. Heel toevallig dat de mensen die tegenover me staan precies dezelfde tent hebben als ik.
1 uur en een zeer bezweet T-shirt later.
Hij staat…

Nu alles uitpakken en inruimen. Het tafeltje voor de keuken werkt perfect. En het tafeltje voor de jerrycan ook. Mooi, is dat ook weer netjes. De keuken staat nu hoog genoeg om tassen onder te kunnen zetten. Scheelt weer ruimte en is meteen opgeruimd. Gasfles past er mooi naast. Alles lekker bij elkaar.

Stroom… verlengsnoer te kort.
De stroompaal staat 30 meter verderop…. Ik heb tien meter…. Zucht….
Latere zorg.
Nu eerst zitten en een biertje.☺

Kinderen komen rennend en lachend terug.
Renske heeft al een vriendinnetje gemaakt. Ella. Zelfde leeftijd. Helemaal blij.
Yoram heeft ook een vriendje. Thijs. Zelfde leeftijd. Broertje van Ella. Toevallig.
Avondeten…. Macdonalds. Ik had geen zin om te koken of moeilijk te doen. Eerst even doorgereden naar de praxis. Verlengsnoer gehaald van 20 meter. Ook weer opgelost.
Weer bij de tent. De kinderen wilden nog even zwemmen. Is goed hoor jongens, ga lekker zwemmen. Zij blij. Leuk.
21.30 uur. Mooie tijd voor de kinderen om te gaan slapen. En dat gingen ze moeiteloos. Zij waren ook moe van vandaag. Nog ff een drankje en appen met Hans. Leuke verrassing gekregen van hem. Goede vriend. Dagje met de kinderen naar Planetron. Sterrenwacht. Helemaal leuk.

En nu slapen.